torstai 14. maaliskuuta 2013

Tiimin kokoonpano 2013



Kruunukatto-Rush Racing 2013

Kisakausi alkaa olemaan jo ovella. Reilun kolmen viikon päästä innokkaimmat pääsevät jo testaamaan kisakuntoaan Lattomerellä. Tosin tämän hetken säätilaa kun katsoo, niin kisa voisi olla järkevää  järjestää hiihtokilpailuna.

Joukkue on kokenut talven aikana pieniä muutoksia. Nimi on hieman vaihtunut  Rush Racingin kanssa tehtävän yhteistyön myötä. Tämä takaa entistä tyylikkäämmät ajokamat. 

Jos ei muuta, niin ainakin tiimin kuskit pitäisi olla helppoa bongata ”pelotonista”. Joukkueeseen on tullut lisäksi muutama uusi kuski, joten on paikallaan esitellä kauden 2013 miehistö lyhyesti;


Mikko Kejo

Joukkueeseen olisi ollut tulossa uusia kuskeja ovista ja ikkunoista, joten pääsimme valitsemaan parhaat päältä. Kovana tempomiehenä tunnettu Mikko ei paljoa esittelyjä  kaipaa. Vuoden 2012 maantie Sm-hopeamitalisti tuo joukkueeseen rutkasti lisää tulivoimaa.


Timo Häkkinen

Eräs Timpan motoista on, että ”harjoittelun ei kuulu olla mukavaa”. Tämän takia Timpan kanssa ei ole aina kivaa lähteä lenkille. Toisaalta tämä tuo myös tulosta ja prologispesialisti tulee varmasti olemaan iskussa tulevana kesänä.


Tuomas Lensu

Joukkueen tatuoiduin ja lempein persoona on talven aikana eksynyt metsään. Viimeisimpien havaintojen mukaan Tuomas on nähty  vetävän umpihankisuksilla parta vaahdossa pitkin Luutasuon kansallispuistoa. Tuomas on kuitenkin tulossa takaisin vahvempana kuin koskaan ja tavaramerkiksi muodostuneita iskuja viimeisillä kilometreillä on taas luvassa ensi kesänä.


Ville Toivonen

Toisella uudella kuskilla Villellä on kokemusta ampumahiihdosta aina maailman-cup tasolta saakka ja hyviä tuloksia viime vuosilta maastopyörän päällä. Tälle kaudelle Ville on Holmenkollenin yleisömerta kaihoten muistellessa päättänyt vaihtaa Suomen seuratuimpaan kesäurheilulajiin maantiepyöräilyyn! Laittakaa nimi muistiin, sillä potentiaalia löytyy.


Kalle Laanterä

Kalle pyöräilijän pohjat on tehty soittamalla punkkia ja harjoittelu on hoidettu viime vuosina lähinnä lastenvaunuja työnnellen, joten paljoa ei voi odottaa. Onneksi sentään pyörän päällä kärsiminen on Kallen vahvuuksia. Viime aikaisista saavutuksista voi mainita Vuoden kasvattaja 2012 palkinnon.


Jukka Isotalo

Maastomiehenä paremmin tunnettu Jukka jatkaa edelleen lupaavasti alkanutta maantiekuskin uraa. Muistikuvat viime keväältä satakunnan pelloilta ovat sopivasti hämärtyneet, joten kesän tavoitteena on tiputtaa porukka sivutuulessa suoraan vetoon.


Stefani Urmas

Stefu on todellinen joukkuepelaaja ja on valmis uhrautumaan joukkueen menestyksen puolesta. Toivottavasti ensi kesänä tiimille on siis uhrauksien lisäksi tulossa myös menestystä. Stefun PK-lenkit ovat osalle tiimin kuskeista lähempänä maksimivetoja, joten voimaa siis löytyy kuin pohojanmaalaisesta kylästä.


Saku Silfver

Mr. Kruunukatto himself! Saku ei aloillaan pysy ja suu  käy siihen malliin, että jollain lenkillä ulosantia verrattiin legendaariseen Tiki-Talkiin! Sakun urheilu-uraan on mahtunut muun muassa lätkää ja nyrkkeilyä ilman mainittavaa menestystä ja sama meno jatkuu pyörän päällä. Tosin jos talvella ajetut maksimiwatit saadaan iskettyä loppusuoralle, niin tulosta alkaa tulla!


Lieven De Rycke

Joukkueen Belgian vahvistus tuo paljon kaivattua uskottavuutta pyöräilyn sydänmailta (Rovaniemi?). Loukkaantumisten jäljiltä Lieven on pääsemässä kuntoon ja teho/paino-suhde alkaa olemaan sitä luokkaa, että pyörä tulee lentämään tien noustessa kohti taivaita.


Mikko Nurmela

Kolmas uusi kuski on verkostoitumisen mestari Rovaniemeltä. Muutaman vuoden kilpailutauon jälkeen Mikon innostus ajaa kilpaa syttyi uudestaan viime kesänä Tour Trans-Alpilla. Toivotaan, että kesäisten alppimaisemien vaihtuessa huhtikuun räntäsateeseen Hikiällä,  Mikko ei heitä lisenssillä vesilintua, vaan tuo kokemuksellaan kovuutta joukkueen tekemiseen. Varmuuden vuoksi joukkueen kilpailukalenteriin on lisätty tämän vuoden Trans-Alp. Mutta tietääkö kukaan, miksi Christian Selin on joskus kauan sitten antanut Mikolle lempinimeksi Lapin voimajousi???


Lisäksi mystinen tatuoitu kaveri mustissa laseissaan ajaa edelleen joukkueen huoltoautoa. Auto on valitettavasti edelleen yli 160 cm korkea, joten huoltoletkassa paikka on edelleen viimeisenä.  Pahoittelut tästä kaikille kuskeille. Jos kuitenkin ajatellaan positiivisesti, niin onneksi kotimaan kisoissa on harvoin yli viittä autoa letkassa.

Talvikauden suosituin treeni suurella osalla joukkueen kuskeja on ollut sairastelu, mutta silti kauden alkua odotellaan jo hyvin malttamattomana ja eiköhän ne pyörätkin ala kulkea. Joukkue tulee olemaan kauden aikana monessa mukana, joten seurailkaa blogia ja Facebookia, jotta pysytte mukana missä mennään!

Kalle

2 kommenttia:

  1. Olen eri mieltä Timon kanssa, minusta harjoittelu saa ja sen pitää olla mukavaa! Toki treeneissä on välillä hyvä myös mennä mukavuusalueen ulkopuolelle mutta jos ei hommasta nauti ei varmasti saa parasta irti itsestään. Kovat treenit on ainakin melkein yhtä mukavia kuin kevyetkin, ainakin jos tykkää itsensä rääkkäämisestä, ja jos ei treenin aikana niin tunne on mahtava viimeistäänkin sen jälkeen!
    Tsemppiä joka tapauksessa koko tiimille tulevaan kisakauteen :)

    Nimim.I love my sport <3 ;)

    VastaaPoista
  2. Hei

    Nyt on ihan pakko kommentoida Kallen tekstiä, että tuskinpa Kalle on tuota ihan noin tarkoittanut... Tai ainakin itse toivon, että edes tiimikavereiden mielestä olisi mukavaa käydä lenkillä kanssani...
    Kyllä olen itse juurikin tuota mieltä, että harjoittelun kuuluu ehdottomasti olla mukavaa, mutta välillä harjoittelun tulee tuntua pahalle.

    Timo

    VastaaPoista