Kruunukatto-Rush
Racing 2013
Kisakausi
alkaa olemaan jo ovella. Reilun kolmen viikon päästä innokkaimmat pääsevät jo
testaamaan kisakuntoaan Lattomerellä. Tosin tämän hetken säätilaa kun katsoo,
niin kisa voisi olla järkevää järjestää
hiihtokilpailuna.
Joukkue
on kokenut talven aikana pieniä muutoksia. Nimi on hieman vaihtunut Rush Racingin kanssa tehtävän yhteistyön
myötä. Tämä takaa entistä tyylikkäämmät ajokamat.
Jos ei muuta, niin ainakin
tiimin kuskit pitäisi olla helppoa bongata ”pelotonista”. Joukkueeseen on
tullut lisäksi muutama uusi kuski, joten on paikallaan esitellä kauden 2013
miehistö lyhyesti;
Mikko
Kejo
Joukkueeseen
olisi ollut tulossa uusia kuskeja ovista ja ikkunoista, joten pääsimme
valitsemaan parhaat päältä. Kovana tempomiehenä tunnettu Mikko ei paljoa
esittelyjä kaipaa. Vuoden 2012 maantie
Sm-hopeamitalisti tuo joukkueeseen rutkasti lisää tulivoimaa.
Timo
Häkkinen
Eräs
Timpan motoista on, että ”harjoittelun ei kuulu olla mukavaa”. Tämän takia
Timpan kanssa ei ole aina kivaa lähteä lenkille. Toisaalta tämä tuo myös
tulosta ja prologispesialisti tulee varmasti olemaan iskussa tulevana kesänä.
Tuomas
Lensu
Joukkueen
tatuoiduin ja lempein persoona on talven aikana eksynyt metsään. Viimeisimpien
havaintojen mukaan Tuomas on nähty
vetävän umpihankisuksilla parta vaahdossa pitkin Luutasuon
kansallispuistoa. Tuomas on kuitenkin tulossa takaisin vahvempana kuin koskaan
ja tavaramerkiksi muodostuneita iskuja viimeisillä kilometreillä on taas
luvassa ensi kesänä.
Ville
Toivonen
Toisella
uudella kuskilla Villellä on kokemusta ampumahiihdosta aina maailman-cup
tasolta saakka ja hyviä tuloksia viime vuosilta maastopyörän päällä. Tälle
kaudelle Ville on Holmenkollenin yleisömerta kaihoten muistellessa päättänyt
vaihtaa Suomen seuratuimpaan kesäurheilulajiin maantiepyöräilyyn! Laittakaa
nimi muistiin, sillä potentiaalia löytyy.
Kalle
Laanterä
Kalle
pyöräilijän pohjat on tehty soittamalla punkkia ja harjoittelu on hoidettu
viime vuosina lähinnä lastenvaunuja työnnellen, joten paljoa ei voi odottaa.
Onneksi sentään pyörän päällä kärsiminen on Kallen vahvuuksia. Viime aikaisista
saavutuksista voi mainita Vuoden kasvattaja 2012 palkinnon.
Jukka
Isotalo
Maastomiehenä
paremmin tunnettu Jukka jatkaa edelleen lupaavasti alkanutta maantiekuskin
uraa. Muistikuvat viime keväältä satakunnan pelloilta ovat sopivasti
hämärtyneet, joten kesän tavoitteena on tiputtaa porukka sivutuulessa suoraan
vetoon.
Stefani
Urmas
Stefu
on todellinen joukkuepelaaja ja on valmis uhrautumaan joukkueen menestyksen
puolesta. Toivottavasti ensi kesänä tiimille on siis uhrauksien lisäksi tulossa
myös menestystä. Stefun PK-lenkit ovat osalle tiimin kuskeista lähempänä
maksimivetoja, joten voimaa siis löytyy kuin pohojanmaalaisesta kylästä.
Saku
Silfver
Mr.
Kruunukatto himself! Saku ei aloillaan pysy ja suu käy siihen malliin, että jollain lenkillä
ulosantia verrattiin legendaariseen Tiki-Talkiin! Sakun urheilu-uraan on
mahtunut muun muassa lätkää ja nyrkkeilyä ilman mainittavaa menestystä ja sama
meno jatkuu pyörän päällä. Tosin jos talvella ajetut maksimiwatit saadaan
iskettyä loppusuoralle, niin tulosta alkaa tulla!
Lieven
De Rycke
Joukkueen
Belgian vahvistus tuo paljon kaivattua uskottavuutta pyöräilyn sydänmailta
(Rovaniemi?). Loukkaantumisten jäljiltä Lieven on pääsemässä kuntoon ja
teho/paino-suhde alkaa olemaan sitä luokkaa, että pyörä tulee lentämään tien
noustessa kohti taivaita.
Mikko
Nurmela
Kolmas
uusi kuski on verkostoitumisen mestari Rovaniemeltä. Muutaman vuoden
kilpailutauon jälkeen Mikon innostus ajaa kilpaa syttyi uudestaan viime kesänä
Tour Trans-Alpilla. Toivotaan, että kesäisten alppimaisemien vaihtuessa
huhtikuun räntäsateeseen Hikiällä, Mikko
ei heitä lisenssillä vesilintua, vaan tuo kokemuksellaan kovuutta joukkueen
tekemiseen. Varmuuden vuoksi joukkueen kilpailukalenteriin on lisätty tämän
vuoden Trans-Alp. Mutta tietääkö kukaan, miksi Christian Selin on joskus kauan
sitten antanut Mikolle lempinimeksi Lapin voimajousi???
Lisäksi
mystinen tatuoitu kaveri mustissa laseissaan ajaa edelleen joukkueen
huoltoautoa. Auto on valitettavasti edelleen yli 160 cm korkea, joten
huoltoletkassa paikka on edelleen viimeisenä.
Pahoittelut tästä kaikille kuskeille. Jos kuitenkin ajatellaan
positiivisesti, niin onneksi kotimaan kisoissa on harvoin yli viittä autoa
letkassa.
Talvikauden
suosituin treeni suurella osalla joukkueen kuskeja on ollut sairastelu, mutta
silti kauden alkua odotellaan jo hyvin malttamattomana ja eiköhän ne pyörätkin
ala kulkea. Joukkue tulee olemaan kauden aikana monessa mukana, joten
seurailkaa blogia ja Facebookia, jotta pysytte mukana missä mennään!
Kalle
Olen eri mieltä Timon kanssa, minusta harjoittelu saa ja sen pitää olla mukavaa! Toki treeneissä on välillä hyvä myös mennä mukavuusalueen ulkopuolelle mutta jos ei hommasta nauti ei varmasti saa parasta irti itsestään. Kovat treenit on ainakin melkein yhtä mukavia kuin kevyetkin, ainakin jos tykkää itsensä rääkkäämisestä, ja jos ei treenin aikana niin tunne on mahtava viimeistäänkin sen jälkeen!
VastaaPoistaTsemppiä joka tapauksessa koko tiimille tulevaan kisakauteen :)
Nimim.I love my sport <3 ;)
Hei
VastaaPoistaNyt on ihan pakko kommentoida Kallen tekstiä, että tuskinpa Kalle on tuota ihan noin tarkoittanut... Tai ainakin itse toivon, että edes tiimikavereiden mielestä olisi mukavaa käydä lenkillä kanssani...
Kyllä olen itse juurikin tuota mieltä, että harjoittelun kuuluu ehdottomasti olla mukavaa, mutta välillä harjoittelun tulee tuntua pahalle.
Timo